Handelsvillkor för LLS APS
LLS APS
Gefionsvej 6
7000 Fredericia
TLF: +4531507479
CVR: 34903727
Betalning
LLS APS accepterar onlinebetalningar med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron, Maestro, JBC, ApplePay.
Betalning kommer endast att debiteras ditt konto när den fysiska varan skickas eller den virtuella produkten skapas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.
Reservation av belopp
Vid användning av betalkort, debet samt kredit görs reservation för det belopp som handlas för. Detta belopp är reserverat tills webshopen har behandlat och skickat din beställning. När beställningen har skickats dras pengarna från kontot. Bokningstiden beror på produkten/tjänsten.
Betalkortsauktorisering
Med ett betalkort kommer du att kunna se att pengarna har reserverats på ditt konto och att ditt tillgängliga belopp här kommer att synas som mindre.Om du eller webbshoppen i efterhand avbryter din beställning kan webbshoppen inte ta ut pengarna, men reservationen kommer fortfarande att gälla under en period. Observera att endast din bank (eller kortutgivare) kommer att kunna avboka bokningen.
Kreditkortsauktorisering
Pengarna kommer endast att tas ut från ditt konto och visas i din översikt när webshopen behandlar och drar ut betalningen för din beställning
Alla belopp på hemsidan inkluderar moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Sverige - kronor (SEK)
LLS APS använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket innebär att din data är säker och inte kan läsas av andra utifrån.
Leverans
LLS APS skickar varor med DHL och leveranstiden är upp till 5 arbetsdagar
Frakten är 49 kr och är gratis vid köp över 299 kr
Alla paket skickas med spårning så du kan följa dem själv
Ångerrätt
Det finns 365 dagars full returrätt på varor köpta på hemsidan, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.
Perioden på 365 dagar börjar den dag då beställningen levereras.
Eventuella returkostnader står du själv för.
En önskan om avbokning ska meddelas oss senast 365 dagar efter leverans och vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att vi har informerats om ditt utnyttjande av ångerrätten.
Begäran om utnyttjande av ångerrätten ska skickas via e-postl info@piercingfabrikken.dk . I anmälan ska din önskan att utnyttja ångerrätten tydligt framgå.
Observera att ångerrätten upphör om produkterna tas ur den förseglade förseglingen i vilken de levereras.
Varans skick vid retur
Du ansvarar för varans värdeförsämring på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Det betyder att du måste prova produkten på samma sätt som om du handlat i en fysisk butik.
Om varan har prövats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd och av försämrat värde. Det innebär att om du ångrar köpet får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka. Det är upp till LLS APS att bedöma varornas skick.
Klagorätt
Det finns 2 års garanti på produkter i enlighet med den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller alla fel i programvara, material och tillverkning.
Klagomål ang fel och defekter ska anmälas till LLS APS inom skälig tid efter mottagandet av varan. Här är max. två månader som skälig tid, om inte annat avtalats. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.
Reklamationen frånfalls vid felaktig eller ovanlig användning av produkten.
LLS APS står för returkostnaderna i rimlig omfattning.
Vid retur kontakta företaget:
LLS APS
Gefionsvej 6
TLF: +4531507479
Reklamationer accepteras inte om dessa har skickats mot postförskott.
Kund- och integritetspolicy
Vi återförsäljer inte personuppgifter och lämnar inte vidare dina personuppgifter till andra, de är endast registrerade i vår kundkatalog. Du kan när som helst få din information raderad.
För att du ska kunna ingå avtal med LLS APS behöver vi följande information:
. namn
. Adress
. Telefonnummer
. E-postadress
Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos LLS APS och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats säkerställer vi att det alltid sker genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktören och de anställda på LLS APS har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.
Personuppgiftsansvarig i LLS APS är: Jonas Gommesen
Vi lagrar och överför inte kundinformation krypterad.
Som registrerad hos LLS APS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i samband med detta ska ställas till info@piercingfabrikken.dk .
Cookies
På https://piercingfabrikken.dk används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan ta bort cookies från din dator när som helst, se instruktionerna på
Webbutikscookies och sekretesspolicy.
Logga statistik
Vi använder loggstatistik på https://piercingfabrikken.dk vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar mm.
Loggstatistiken används endast i syfte att optimera LLS APS hemsida.
Överklagande alternativ
Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Nævnenes Hus, Mæglingsteamet för Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling och om det inte går att hitta en lösning kan du föra klagomålet till Konsumentnämnden.
Det är i grunden en förutsättning för att göra reklamation att produkten eller tjänsten du vill klaga på kostar minst 1 110 DKK och max 100 000 DKK. För reklamationer på kläder och skor ska priset vara minst 720 DKK. Beloppsgränserna kan ändras. Du måste betala en avgift för att få klagomålet behandlat.
EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas när du lämnar in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomål lämnas här:
https://ec.europa.eu/odr
När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress info@piercingfabrikken.dk
Klarna
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine
personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.